Tópark Óvoda és Általános Iskola

Pedagógusaink

Operatív igazgató, titkárságvezető

Feladataim közé tartoznak az operatív intézményműködtetés területén lévő feladatok, a titkárság vezetése, az intézményi adminisztráció. Segítem a Fenntartó, az Intézményvezető és Intézményvezető helyettes munkáját. Segítséget nyújtok a kollégáknak, a gyerekeknek és a szülőknek az adminisztrációban, illetve hivatalos ügyek intézésében.
Ezeken kívül hozzám tartozik még az iskolával kapcsolatos általános kérdések, feladatok megoldása, az étkeztetéssel kapcsolatos pénzügyek kezelése, az iskolaorvossal, védőnővel, védőoltással, szűrővizsgálatokkal és fogászati kezelésekkel kapcsolatos teendők, beosztások.

Intézményvezető

Fiatalon hosszú éveket töltöttem Németországban, ahol sportoló és edző voltam. Pályafutásom befejezése után itthon német nemzetiségi tanítóként több mint egy évtizedet töltöttem a közoktatásban rengeteg élménnyel és szeretettel gazdagodva. Ezután egy egészen új élethelyzetből kerültem a tóparkos családba.
Tanítványaimat olyan partnereknek tartom, akikkel kölcsönösen sokat tudunk egymástól tanulni. Már egészen kicsi korukban elkápráztatnak tudásvágyukkal, érdeklődésükkel, ötleteikkel, tájékozottságukkal. Szeretném őket abban segíteni, hogy megtalálják a számukra helyes utat, és később hasznos tagjaivá váljanak a társadalomnak.
Már alsós korban kiemelkedően fontosnak tartom a megfelelő kommunikációs formák elsajátítását és a stabil alapkészségek kialakulását. Annak megértése, hogy ez mindenkinél egy eltérő folyamat, fontos része a modern pedagógiának. Úgy gondolom, hogy iskolánk megfelelő teret ad a kibontakozásnak, így azonnal otthon éreztem magam, amikor 2020-ban egymásra találtunk.
A múltban gyakran kerültem közel a kamasz korosztályhoz is, ezért mestertanárként szeretnék majd ismét velük foglalkozni.
Hiszek az élethosszig tartó tanulásban. Több szakmám is van, emellett pedagógusként is folyamatosan képzem magam. Alapképzésemet az ELTE-n, a közoktatási vezető pedagógus  szakvizsgával szakirányú egyetemi képzést a MATE-n szereztem meg. A gimnáziumi tanári mesterképzést a Károli egyetemen végzem. 
Hiszem, hogy egykori munkaközösség-vezetőként, majd jelenleg igazgatóként is rengeteget tehetek azért, hogy az iskola egy biztos pont legyen bizonytalanul kavargó világunkban.

Intézményvezető-helyettes

Pedagógiai munkám mottója egy kínai közmondás: A tanítók csak az ajtót nyitják ki, belépned neked kell.
Szerencsésnek mondhatom magam, hogy már pályám elején megismerkedhettem azzal a pedagógiai módszerrel és programmal, melynek kombinációja e mottó szellemiségében láttatta a tanítás és nevelés folyamatát, azaz szakmai, módszertani munkám alapjait a nyelvi, irodalmi és kommunikációs nevelés, illetve ezzel párhuzamosan az értékközvetítő és képességfejlesztő program megismerésének, elsajátításának, alkalmazásának köszönhetem.
Szakmai munkámat végig kísérte a folyamatos szakmai megújulás, rendszeresen vettem részt továbbképzéseken: szaktárgyi, módszertani, vezetői képzések segítették fejlődésemet, igazodva a pedagógiai kutatások friss eredményei által támasztott követelményekhez.
1995-ben bizalmat kaptam munkaközösség-vezetői feladatok ellátására alsó tagozaton. Tizenhat éven keresztül, 2011-ig láttam el ezt a feladatkört, majd 2011-től 2015-ig intézményvezető-helyettesi munkakört töltöttem be.  2015-ben a fenntartó váratlanul egykori iskolám, munkahelyem megszüntetéséről döntött, így több mint két évtized után új álláshelyet kellett megpályáznom. Ismét tanítóként dolgoztam, majd 2017-ben intézményvezető-helyettesi álláshelyet kínáltak fel egy intézményben, melyet elfogadtam. Azóta is e munkakörben dolgozom, 2022 decembere óta már a Tópark Általános Iskola közösségéhez tartozva. 2016-ban Pedagógus II. pedagógus besorolási fokozatra irányuló sikeres minősítési eljárásban vettem részt.
Szerencsésnek érzem magam, hogy pályafutásom során megadatott a lehetőség a folyamatos szakmai fejlődésre, új feladatkörök kipróbálására. A kihívásoknak mindig igyekeztem/igyekszem eleget tenni, kitartó vagyok a feladatok elvégzése során, munkámban törekszem a pontosságra és igényességre.

Tanító

A pedagógus pályán több évtizedes szakmai tapasztalattal rendelkezem, de a tanítás iránti odaadó, szeretetem és lelkesedésem mit sem változott az idők során. Mindig igyekeztem lépést tartani a változásokkal, felismerni, kielégíteni a környezetemben lévő gyermek egyéni igényeit, támogatni őket abban, hogy képességeik, tehetségeik, a lehető legjobban kibontakozhassanak. A gyerekek számára támogató, motiváló légkört teremtek, igyekszem fenntartani a veleszületett nyitottságukat, kíváncsiságukat a világ megismerése, a tanulás iránt.
Olyan módszerekkel dolgozom, hogy az egyéni haladás mellett a gyerekek közösen, csoportban, együtt jussanak eredményre, és ez felkészítse őket a való életre. Az iskola az én olvasatomban a kísérletezés, a felfedezés, az együttműködés az elmélyülés, az alkotás terepe, a tanulás a gyermeki természettel összhangban valósul meg. Hiszem azt, hogy minden gyermek tehetséges és különleges, alapfeladatomnak tartom a bennük lévő értékeket felismerni, kiaknázni, erősíteni.
Akkor vagyok boldog, ha a gyermekek szívesen járnak iskolába, eredményesen tanulnak és közben jól is érzik magukat.


Tanító, drámapedagógus, angol nyelvtanár

Alsó tagozatos korom óta tanár szerettem volna lenni, állandóan iskolást játszottunk
a szomszédokkal. Sosem untam meg. Így a pályaválasztásom iránya egyértelmű
volt. Az alsó tagozatos korosztályt út közben annyira megszerettem, hogy első
állomásként angol műveltségterületen végeztem tanítóként. Drámatanárként még
többet lehet játszani, így a színjátszást is hozzákapcsoltam a munkámhoz. Diákjaim
kérésére – hogy ne kelljen elszakadnunk egymástól, ne tudjanak “kinőni” –
elvégeztem az angol nyelv mesterképzést is. Így tehát lehetőségem nyílik általános
és középiskolás korú gyerekekkel is foglalkozni, ami egészen elképesztő csoda.
Mind máshogy látják a világot, az őszinte rácsodálkozástól az útkeresésig, olyan
szemüvegeken át, amiket felnőtt korunkra már szinte elfelejtünk. De nem akkor, ha
az ember velük tölti a napjait!
Minden gyerekhez van egy kulcs – ebben biztos vagyok. Csak meg kell keresnünk
ezt a kulcsot és máris megvan a kapocs, kezdődhet a közös utazás. Reggeltől estig
játszani, felfedezni, időnként mindezt angolul, néha színpadra állni, sosem
unatkozunk egy percre sem.

Tanító

Fontosnak tartom, hogy a gyermekek számára a lehető legtöbbet adjam, és ebből a kapcsolatból kölcsönösen tanuljunk. Gyermeklelkűként mindig is megtaláltam a közös hangot a kisebbekkel. Szeretnék az őket körülvevő, csodákkal teli világuk részesévé válni, ahol bárkiből lehet kiselefánt, vagy éppen dínókutató.
Tanítóként hivatásomnak érzem, hogy minden lehetséges eszközzel támogassam a gyermekek fejlődését, és megfelelő környezetet alakítsak ki a növekedésükhöz. A gyermeket leginkább egy aprócska maghoz tudom hasonlítani, amely tele van lehetőségekkel, s amely a megfelelő mennyiségű szeretettel, odafigyeléssel és törődéssel káprázatos termést tud hozni.
Hiszem, hogy a megfelelő termőtalaj az alternatív pedagógiai módszerekben rejlik, melyet a Tópark Óvoda és Általános Iskolában találtam meg évekkel korábban. Régóta figyelemmel kísértem az iskola tevékenységét, és büszke vagyok arra, hogy tagja lehetek a tantestületnek.

Angol nyelvtanár

Már kisiskolás koromban is vonzott a nyelvtanulás, korán kiderült, hogy ez az, amiben igazán otthon érzem magam. Így amikor eljött az ideje, a Pécsi Tudományegyetem angol-olasz szakán folytattam a tanulmányaimat.
Az egyetem elvégzése után nyelviskolákban tanítottam, majd 2006-tól Helen Doron – tanár és nyelviskolavezető voltam 14 éven keresztül, ahol volt alkalmam mindenféle korosztályú gyermekeket tanítani a totyogóktól a tinédzserekig. Nyaranta angol nyelvű, tematikus táborokat tartottam, ahol lehetőségem volt még jobban megismerni a különböző korosztályokat.
Óráimon igyekszem a kommunikáció alapú nyelvoktatás, a projektszemlélet és az élménypedagógia irányvonalait követni. Meglátásom szerint hosszútávon nyelvet elsajátítani és kitartóan gyakorolni csak örömmel lehet, így arra törekszem, hogy minden korosztálynál megtaláljam a kulcsot belső motivációjuk kialakításához. Hiszek abban, hogy kellő odafigyeléssel és türelemmel minden gyermek képessé válhat arra, hogy a saját tempójában, örömmel és kitartóan fejlődjön az idegen nyelv elsajátításában.

Tanító, nyelvtanár, mozgásterapeuta

A gyerek olyan, mint egy kiapadhatatlan kút. Ha leeresztek hozzá egy üres vödröt, mindig kinccsel megtöltve húzom fel. Minden merítés a várakozás, a figyelem, a megismerés és felfedezés öröme. Ez a forrása mindannak, ami Európán át az Egyesült Államokig piciktől az egyetemistákig inspirált a pedagógiában. Legyen szó nyelvtanításról, mozgásról, művészetről vagy szociális területekről.
Megismerni és elfogadni, saját világunkat mások felé kitárni és kitágítani ez az én közös nyelvem a gyerekekkel. Hívó szavam a rácsodálkozás és mindaddig amíg ezt látom a szemekben tudom, hogy jó helyen vagyunk.

Tanító

Az elmúlt 10 évben közoktatási intézményekben tanítottam, és arra törekedtem, hogy támogassam a diákok egyéni fejlődését és érdeklődését. Hiszem, hogy minden gyermekben rejlik valami különleges, és az a feladatom, hogy segítsek nekik felfedezni és kibontakoztatni ezt a potenciált.
Munkám során arra törekszem, hogy a gyerekeket arra ösztönözzem, hogy kreatívan gondolkodjanak, fejlődjön a problémamegoldó képességük, és megtalálják a saját érdeklődési területeiket.
Fontosnak tartom a gyerekekkel való személyes kapcsolat kialakítását és a bizalom megteremtését, mert hiszem, hogy ezek nélkülözhetetlenek a sikeres tanuláshoz.

Testnevelő-gyógytestnevelő tanár

A mottóm: “Nem azt akarjuk megtudni, hogy a gyermek mit nem tud, hanem azt, hogy mit tud!”
Gyermekkorom óta tudom, hogy a mozgással és a gyerekekkel szeretnék foglalkozni. Sportos nagyszüleim révén alkalmam nyílt rengetek sportot kipróbálni és rendszeresen, versenyszerűen űzni. Ezek hatására vált számomra egyértelművé, hogy testnevelő tanári pályára kell mennem.
2005-ben nyertem felvételt a Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Kar, Testnevelő tanár-gyógytestnevelő tanári szakára, majd családi egyesületet alapítottam a nagymamámmal, ahol igen hamar kipróbálhattam magam. Itt dolgoztam röplabda szakedzőként 7 éven át.
Az egyetem utolsó évében felvételt nyertem egy VII. kerületi közgazdasági szakközépiskolába, mint testnevelő tanár. Nemcsak a gyakorlatban alkalmazhattam az egyetemen tanult pedagógiai, pszichológiai és sportági tudásomat, hanem megtanultam, hogy hogyan kell kezelni a különböző kultúrájú és viselkedésű tanulókat, valamint a hátrányos helyzetű gyermekeket. Az itt megszerzett tudásommal kerültem át a Budapest XIII. kerületi Berzsenyi Dániel Gimnáziumba, ahol egy csodás környezetben folytathattam a testnevelő tanári munkámat Kislányom születéséig.
Gyógytestnevelő tanári végzettségemmel több fejlesztő továbbképzésen részt vettem, ahol a tudásomat kibővítettem, mozgásfejlesztő lettem.
A mozgás nem csak az egészségre van pozitív hatással, hanem a tanulási képességeinkre is.

Tanító, könyvtár szakos pedagógus

Az oktatásban eltöltött három évtized alatt több diákgenerációval dolgoztam együtt, különböző társadalmi réteghez tartozó gyerekekkel, tanulási nehézségekkel küzdő- és kiemelkedően tehetséges diákokkal is, falusi-, kisvárosi-, megyeszékhelyi iskolákban. Tanítottam őket és tanultam tőlük, mert a legjobb továbbképzés a tanítási gyakorlat.
Napjainkban a folyamatosan változó kulturális- és technikai környezet új munkaformákat, metódusokat követel. Tanítási módszereinkben a hangsúly egyre inkább a rendelkezésünkre álló ismeretanyagban való eligazodás megsegítése, a világ közös felfedezése felé tolódik el.
Szigorúan tudományos alapokon nyugvó, élményszerű, a gyerekek személyiségéből kiinduló, velük közösen tervezett munkát képzelek el, amelynek feltételeit a Tópark Általános Iskola keretei adják.

Biológia szakos tanár

Már gimnazista korom óta a biológia iránt érdeklődtem a leginkább, ezért a továbbtanulásban is ezt az irányt választottam. Az ELTE-n végeztem biológusként, de mindvégig sokkal jobban érdekelt a gyerekekkel való foglalkozás, mint a laboratóriumi kutatómunka. A tanárképzés elvégzése során lehetőségem volt táborokat szervezni a gyerekeknek, ahol teljesen más oldalukat láthattam. Emiatt jelentkeztem ebbe az iskolába, hiszen nagyon fontosnak tartom a gyerekek megismerését és a közvetlenebb kapcsolat kialakítását. Ezek mind lehetővé teszik, hogy a nekik legmegfelelőbb és leghatékonyabb módon tanulhassanak, úgy, hogy közben figyelembe vesszük az érdeklődési körüket, így élményekkel gazdagodhatnak. Biológiatanárként pedig fontosnak tartom, hogy a gyerekek egészséges életmódot folytassanak, megismerjék a természetet, óvják környezetüket és meglássák mindennapjaikban az őket körülvevő értékeket.

Pedagógiai munkatárs, 3D oktató, Logiscool oktató, Szociális munkás, Marketing szakember

Szeretek a gyerekeknek boldog, örömteli, kreatív napokat teremteni, velük közösen tanulni, új dolgokat felfedezni és tőlük tanulni.
Fontosnak érzem a mai világban az informatikai naprakészséget, ezért a közös projektek készítése során sok online felületet használunk. Önálló véleményalkotásra biztatom őket és hogy minden helyzetben nyitottak legyenek.
Örülök, hogy a kezdetektől fogva részese lehetek az iskola kialakulásának/kialakításának. Az itt tapasztaltak alapján nagyon hasznos a vegyes korcsoportos tanulás. Látom, hogy a tárgyi tudás mellett csapatmunkában való gondolkodásra és az összefüggések felismerése ösztönzi őket. Sokszor beszélgetünk szabadon, kötetlenül, akár egy nagy család, így mindenki kiteljesedhet.
Mindenki más, de mégis egy nagy egész vagyunk.

Tanító

Szerencsésnek tartom magam, mert egész fiatal koromtól fogva olyan közösségekbe tartozhatok, melyek biztonságot és folyamatos fejlődést biztosítanak. Éppen ezért mindig is fontos volt számomra, hogy segítsem a gyerekeket és felnőtteket olyan közösségek kialakításában, melyek inspirálóak és feltöltődést adhatnak. Minden program szervezése, vezetése közben, a szakmai tudás, pontosság mellett, számomra a leglényegesebb, hogy olyan motiváló közeget alakítsak ki, ahol jól érzik magukat a résztvevők, ahol ki tudnak nyílni, önmaguk lehetnek, és ahonnan minden alkalommal tovább vihetnek magukkal valamit. Az elmúlt években ezt kívántam megvalósítani a bébiszittelés, a táncházak és táborok szervezése és lebonyolítása, a rendezvényszervezés, az énekegyüttes vezetése és a kanadai magyarok körében végzett munkám során is.
Fiatal pedagógusként elkötelezett híve vagyok a magyar hagyományoknak és népművészetnek. Elengedhetetlennek tartom, hogy magyarként megismerjük, megóvjuk, és főként – a mai világhoz alakítva – hasznosítani tudjuk azt a tudást, melyet oly sok éve őrzünk.
Tanítói munkám során mindig figyeltem arra, hogy mindezt becsempésszem a gyerekek életébe is. Szívügyem a tánc, a zene, a hangszerek, az éneklés megszerettetése, melyhez tapasztalatom szerint mindenki kapcsolódni tud, ha egy elfogadó, nyitott közegben találkozik vele. Fontosnak tartom, hogy a gyerekeket ezáltal kreativitásra, együttműködésre és összefogásra tanítsam.

Tanító angol nyelv műveltségterülettel és angoltanár.

A pályám elején Rogers személyiségközpontú iskolában kezdtem tanítani, osztálytanítóként
és angoltanárként. Ez az élmény meghatározta mind a gyerekekhez, mind a módszerekhez
való hozzáállásomat. Nagyon elfogadó, megértő, kompromisszumokban gondolkodó,
harmóniára törekvő légkört szeretek megteremteni az óráimon. Nagy hangsúlyt fektetek arra,
hogy mindenki egyéni ütemben, a maga képességeihez mérten tudjon haladni. Az
angolórákon törekszem arra, hogy a mai modern világunknak megfelelően digitális alapú,
színes, érdeklődést fenntartó órákat tartsak, ahol szinte játszva lehet megtanulni angolul.

Pedagógiai munkatárs

Korán döbbentem rá, hogy mennyire szeretem a gyerekeket, így a meglévő végzettségem mellé elvégeztem egy óvodai dajka képzést. Tanulmányaim alatt jobban megismertem a gyermeki fejlődés és gondolkodás elméleti hátterét, amelyet a gyakorlatban jól tudok hasznosítani. Szeretem, amit csinálok, számomra ez hivatás. A játszva tanulás, gyermekeink jólléte, fejlődése, empatikus és szeretetteljes légkör kialakítása – a legfontosabb hívószavak munkám során. A kreativitás, rugalmasság elengedhetetlen a gyerekekkel való foglalkozás során, ezeket képviselem nap mint nap.
Hiszek a kölcsönös bizalom kiépítésének fontosságában, hogy igazán örömteli legyen a közös munka mind a gyerekekkel, mind pedig a kollégáimmal.

Matematika-informatika szakos tanár

Az egri tanárképző főiskola matematika-számítástechnika szakán végeztem, majd informatika tanári diplomát szereztem a Debreceni Egyetemen. A közoktatásban töltött éveim során az általános iskolás és a középiskolás korosztállyal is nagyon szerettem együtt dolgozni. Gyermekeim születése után magántanárként készítettem fel diákokat a középiskolai felvételi vizsgákra.
A Tópark Általános Iskolában tett első látogatásom után tudtam, hogy nekem itt a helyem. Megtaláltam azt a pedagógiai irányt, amit én is magaménak vallok, amivel azonosulni tudok. Hiszek a tanár-diák közötti partneri viszonyban, ami megteremti az őszinte kommunikáció lehetőségét. Szeretném minden gyereknek megmutatni, hogy a matematika nem egy „mumus”, hanem örömteli és sikerélményt adó is lehet. Igyekszem megszelídíteni, közelebb hozni azt a diákjaimhoz.
Az informatikával már középiskolás koromban megfertőződtem. Szívügyemnek tekintem, hogy az arra fogékony diákoknak pártfogója legyek ezen a területen is, ezért folyamatosan képzem magam. Nagyon fontosnak tartom, hogy iskolánkban a digitális írástudás fejlesztése a projektekben is helyet kap, és tantárgyakon átívelő kihívásokon keresztül válik a gyerekek alapkészségévé.
Törekszem vidámságot és békét teremteni magam körül. Egymásra odafigyelő, a másikat elfogadó közösséget építek. Csoportvezetőként szeretem kézműves, játékos, zenei tevékenységekkel, vagy tartalmas beszélgetésekkel színesíteni a mindennapokat. Kreatív és kísérletező kedvű vagyok, amit arra használok, hogy betekintést adjak a gyerekeknek az élet legkülönbözőbb területeibe.

Óvódapedagógus

Alapdiplomámat óvodapedagógus szakon (néphagyományőrzés és környezettudatos nevelés fakultációval), mesterdiplomámat neveléstudomány szakon bölcsészként kora gyermekkor pedagógiája szakirányon szereztem.
2006 óta dolgozom óvodapedagógusként, miközben számos továbbképzésen vettem részt, melyek zömmel pszichológiai és módszertani témájúak voltak. Rövid időre belekóstoltam a felnőttképzésbe, illetve több szakmai innovációs anyagomat publikáltam különböző témákban, melyek szakmai elismerést kaptak. Szabadidőmben erdőt járok, patchworközöm (céhtag), néptáncolok, amatőr kézilabdázom, motorozok és bűnmegelőzési referensi feladatot látok el az Érdi Polgárőr Egyesületben. Mottóm: „Autonómiára és szabadságra nevelés”. Hiszem, hogy a gondolkodó, önállóan döntést hozni tudó gyermekből szabad és autonóm felnőtt lesz, ezért számos olyan módszerrel igyekszem támogatni a gyermekeket már óvodás korban, melyek bátorítják, elismerik, segítik az önálló gondolkodást,megsegítik az „ügyes-bajos” kérdésekben a döntést. Vallom, hogy minden gyermek individuum, egyszeri és megismételhetetlen, ezért nagy hangsúlyt kap a megismerési folyamat, mely irányt mutat az egyéni bánásmód megvalósításában. Munkám során arra törekszem, hogy a közösség/közösségi élmény vonzó legyen minden gyermek számára úgy, hogy a saját egyénisége ne vesszen el benne.
Pedagógiai munkámban kiemelt szerepet kap a környezettudatosságra nevelés, a projektszemléletű pedagógia, az élménypedagógia, Montessori pedagógiájának egyes elemei, az érzelmi intelligencia fejlesztése, a mozgásfejlesztés, a tehetségcsírák felismerése/gondozása, valamint a biztonságra nevelés.

Pedagógiai munkatárs, óvodapedagógus, ELTE tanító hallgató

Pedagógus pályafutásomat óvodapedagógusként kezdtem, ez a korosztály áll hozzám a legközelebb. Nyolc évet töltöttem egy integráló óvodában, kezdetben óvodapedagógusként, majd intézményvezető-helyettesként, intézményvezetőként.
Mindig szívesen dolgoztam fel olyan témákat is a gyerekekkel, amelyek nem feltétlen voltak tervezve, de kíváncsiak, érdeklődőek voltak a gyerekek, így adott volt a lehetőség a látókörük tágítására, új ismeretek megszerzésére.
Nagyon vonzó módszertan számomra az alternatív pedagógiák ötvözése, a projektmunka, mely már az óvodában is jól alkalmazható. Mindig rácsodálkozom, milyen sokfélék a gyerekek, mindegyik egy önálló kis csoda, amely csak arra vár, hogy a megfelelő közegben kibontakozhasson, megmutathassa, ami benne lakozik. Hiszem, hogy a mi feladatunk ebben támogatni őket, teret adva érdeklődésüknek, hogy a saját útjukra találjanak, legyenek bármely életkorban.
A Tóparkba a közoktatásban töltött két év után kerültem, napközisként dolgoztam két évet, majd amikor felmerült, hogy óvodát is indít az intézmény 2023 szeptemberében, örömmel vállaltam benne a részvételt. Az iskola pedagógiai szemléletét ismerve, a vezetőséggel közösen úgy gondoltuk, hogy jelentősen meg tudjuk könnyíteni az óvoda-iskola átmenetet azoknak a gyerekeknek, akik már óvodás éveiket is nálunk töltik.
Szerencsésnek tartom magam, hogy itt teret kaphatnak az egyéni elképzeléseim is. Úgy érzem, szakmailag is nagy fejlődés lehetősége áll előttem a Tópark Óvoda és Általános Iskola közösségében

Földrajz-testnevelés szakos tanár

Tanulmányaimat Nyíregyházán végeztem Földrajz – testnevelés szakon. Gyermekkorom óta vonz a Távol- keleti kultúra és a harcművészetek, melyet 16 éves korom óta oktatok. A természet világa, a csillagoktól a föld mélyéig mindig is közel állt hozzám, és folyamatos kutatásra késztetett. A közoktatásban eltöltött évek során, rájöttem, hogy a gyerekekkel együtt fejlődni, fej-fej mellett, közösen kutatni, rájönni a világ titkaira, megérteni a természet jelenségeit, a legnagyobb kincs.
Az egyéni vélemény, amikor egy gyermek kifejti, ki meri fejteni saját gondolatait, hozzátéve azokat a meglátásokat, melyek a közös tanulás során születtek meg benne, nagy ajándék, hiszen óriási bizalom és együttműködés szükséges hozzá.
Tanítványaimtól, rengeteget tanultam az elmúlt harminc évben. Tanítási módszereim, mindig figyelembe vették, hogy minden tanítvány más és más egyéniség, egyéni látásmóddal és gondolatvilággal.
Célom, hogy a gyerekekkel együtt, egy csapatként derítsük fel a világ csodáit, megértsük azokat a folyamatokat, melyek mindennapi életünkre is kihatnak. Közösen tanuljunk és fejlődjünk, erősítve és segítve egymást.


Tanító, fejlesztő pedagógus

Egy távoli kis faluban kezdtem a pályámat tanítóként 2001-ben, amit néhány évvel később a fővárosban folytattam. Tanítóként kis- és nagylétszámú, hátrányos helyzetű és kiemelkedő tehetségű tanulókkal is foglalkoztam. Az alapkészségek megtanításán túl számomra mindig fontos volt a nyugodt, biztonságos, együttműködő, kiszámítható és befogadó légkör kialakítása.
Munkám során mindig kiemelt szerepet kapott a fejlesztés és a tehetséggondozás. Fontos számomra a folyamatos továbbképzés, a szakmai megújulás, valamint a segítő-támogató attitűd. Ezért is váltottam valóra egy régi vágyamat: gyógypedagógiát tanultam, s néhány éve gyógypedagógus lettem logopédia szakirányon.
Jelenleg is tanulok, folyamatban van a pedagógus szakvizsgás képzésem. A Tópark Óvoda és Általános Iskolában 3-14 éves korú gyermekekkel foglalkozom, s együttműködve a szülőkkel, kollégákkal, segítem a gyermekek fejlődését. A fejlesztő foglalkozások jó hangulatban zajlanak, egyénre szabott fejlesztési tervvel, gyakorlatokkal és játékos módszerekkel.

Testnevelő tanár, délutános pedagógus

Végzettségemet a Testnevelési Egyetemen szereztem. A sport és a mozgás mindig az életem része volt. Már 5 éves koromban elkezdtem rendszeresen sportolni és ez kitart a mai napig.
3 év szertorna és 15 év párbajtőrvívás után tudom mit jelent versenyszerűen sportolni iskola mellett. Fontosnak tartom, hogy egy gyermek rendszeresen mozogjon, mert fitten tart, feltölt energiával, növeli az önbizalmat, kitartást ad.  Amellett, hogy egészséges, sok barátot lehet szerezni egy egyesületnél és igen jó dolog egy csapathoz tartozni. Az órákon próbálom a feladatokat játékossá alakítani, hogy a gyerekek ne feladatnak lássák az egyes gyakorlatokat, hanem élvezzék a mozgást.
Kiemelten figyelek arra, hogy délután a gyerekek kint legyenek a jó levegőn, ezért minden nap –ha az időjárás megengedi-, az udvaron is vagyunk. A szabadban végzett játék fejleszti a kreativitást, javul a gyermek döntéshozatali mechanizmusa, fejlődik az önállósága, szervezőképessége.  A gyerekek könnyebben teremtenek kapcsolatot egymással, így fejlődik a szociális képességük is. A szakkörök pedig ideális alternatívát adnak az idő hasznos eltöltésére.

Történelem, magyar nyelv és irodalom szakos tanár

Mesterfokú tanulmányaimat 2023-ban végeztem történelem, valamint magyar nyelv és irodalom tanári szakon. Egyetemi felkészülésem harmadik évétől kezdve igyekeztem minél több szakmai tapasztalatot szerezni, ezért különböző kreatív és felzárkóztató foglalkozásokat, felvételi elkészítő órákat tartottam, rendezvényeket és táborokat szerveztem különböző évfolyamok számára, egészen az óvodás korcsoporttól nyolcadik osztályig. Később az egyéves szakmai gyakorlatom során lehetőségem nyílt a középiskolás korosztállyal is jó kapcsolatot kiépíteni. Leginkább a közös fejlődésben hiszek, abban, hogy egymást segítve, megfelelő odafigyeléssel és nyitottsággal érdemes tanulni és tanítani egyaránt. Célom, hogy a gyerekek bizalmát elnyerjem, kreatív módszerekkel megmutassam nekik milyen színes és érdekes a világ a történelem és az irodalom szemüvegén keresztül.