Magániskolánkban az alsósok modern környezetben, tágas csoportszobákban, mozgatható bútorok között tanulhatnak, fejlődhetnek. Pedagógiai szempontok alapján vegyes vagy évfolyamonként homogén csoportokba osztjuk be őket. Kéttanítós modellben dolgozunk, alternatív módszertannal, a lehető legmodernebb pedagógiai elvek mentén. Hiszünk a kis csoportok eredményességében.
A tananyagot gyakran projektek köré csoportosítjuk és a vállalkozó kedvű tanulók sokszor készülnek színvonalasabbnál színvonalasabb projektelőadásokkal, melyet egyénileg, párban, vagy csoportokban is előadhatnak. Egyebekben a NAT előírásait követjük, iskolánk alternatív jellegével kiegészítve. Az állami iskolákhoz hasonlóan használunk tankönyveket, füzeteket, munkafüzeteket. Az egyéb taneszközöket is tanulóink rendelkezésére bocsátjuk.
Barátságos, támogató, empatikus iskolai környezetünkben nagy figyelmet fordítunk a szociális és a tanulási képességek fejlesztésére. Ügyelünk arra, hogy konfliktusok esetén ún. resztoratív (feltáró) módszerekkel megtanítsuk azt, hogy hogyan tudnak minél önállóbban megoldásokat keresni problémáikra.
Erőszakmentes kommunikációra nevelünk.
Minden napot beszélgetőkörrel nyitunk és zárunk. Ezeken a foglalkozásokon a kommunikáció fejlesztése mellett közösségfejlesztés, konfliktuskezelés, közösségépítés, készségfejlesztés folyik egyebek mellett. Az alsósoknak napi 5 tanórájuk van, melyeket a tanulási sávokban tartunk.
Gyakori az önálló feladatvégzés és gyakran kínálunk fel választható tevékenységeket (open learning) a kötelezők mellé. A differenciálásra és az egyéni haladási tempóra nagy figyelmet fordítunk. A tehetségesek és az esetlegesen lemaradók is külön figyelmet igényelnek, ebben nagy segítségünkre vannak asszisztenseink is. Munkánkat teljes állásban segíti logopédus-fejlesztő kollégánk.
A délutánok folyamán fontosnak tartjuk a levegőzést is, amelyre egyrészt az iskola melletti területen van lehetőség, a Biatorbágy-Törökbálint határán lévő mezőn, illetve a tó melletti játszótéren. Intézményünkkel és környezetével a nyílt napokon tudnak megismerkedni.
Számos külső és belső programon is igyekszünk részt venni, nagy figyelmet fordítva a pályaorientációra. Ezeket a programokat lehetőség szerint pénteki napokra tervezzük.
Kevés házi feladatot adunk, leginkább gyakorló és fejlesztő feladatokat. A kisebbeknek csak szükség esetén, a nagyobbaknak pedig a korosztálynak megfelelően, kellő határidőt biztosítva.
A Tópark Óvoda és Általános Iskola élen járó abban, hogy az elavult osztályozós rendszer helyett a modern, gamifikációs motivációs módszert valósítja meg. A gyerekek nem egymással versengenek, hanem önmagukhoz képest fejlődnek és érnek el sikereket. Az ösztönzésben a modern Motimore alkalmazás van segítségünkre, amellyel nagyon jó tapasztalataink vannak. Egyik fontos pozitívuma, hogy itt nem az a lényeg, hogy ki tehetséges az adott területen és ki nem, hanem hogy a tanuló mennyi energiát fektetett a munkába, a feladat elvégzésébe, a saját fejlődésébe.
„Azért vezettük be az egész felső tagozaton egységesen a Motimore-t, mert nagyon jól illeszkedik az iskolánk jellegéhez, ugyanis nálunk a gyerekek egyéni ütemben haladhatnak, projektekben is dolgoznak, és mindezekről félévente egyedi, szöveges értékelést kapnak. A Motimore-ral a diákok folyamatosan nyomon tudják követni digitálisan a haladásukat és a tanulnivalókat. Ösztönzi őket, hogy látják, mi áll előttük az adott időszakban, és hogy hol tartanak a társaikhoz képest. Az elvégzett feladataikért pontokat kapnak. Nincsenek rossz pontok, levonások, az egész filozófiája nagyon pozitív. A gyerekek könnyen megtanulták a kezelését, jól eligazodnak benne. Nekünk, pedagógusoknak a Motimore segít a tananyag differenciált kiosztásában és legfőképp az értékelésben. A szülőktől is pozitív visszajelzéseket kaptunk, szeretik.” – Móriczné Balatoni Tünde
Ha igen, gyermekeddel együtt gyertek el megnézni minket! Az átjelentkezőknek próbahetet biztosítunk, ahol azon túl, hogy betekintést nyerhetsz a mindennapjainkba, a kicsi is kipróbálhatja, milyen nálunk ovisnak lenni.
© 2024 Design by Dream Studio s.r.o.